dissabte, 30 d’abril del 2011

Manifest "Mallorca m'agrada"

Mallorca m’agrada! M’agrada formar part d’un país que, des de fa vuit-cents anys, ha engendrat grans creadors, artistes i científics, i també n’ha acollit molts d’altres que han contribuït a fer-lo gran.

Mallorca m’agrada! M’agraden el seu paisatge únic, i el compromís dels mallorquins a l’hora d’estimar i preservar  els elements que l’identifiquen i personalitzen.

Mallorca m’agrada! M’agrada culta i instruïda, perquè la cultura és allò que millor la pot vertebrar i cohesionar. Cal posar en valor l’esforç i el rigor per estimular la creativitat i la investigació. Cal deixar de banda la rapinya i la corrupció que han protagonitzat una època recent de la nostra història.

Mallorca m’agrada! Cal preservar i difondre el nostre patrimoni arquitectònic i immaterial; la nostra llengua pròpia, ADN d’un poble que sempre s’hi ha expressat; la literatura que atresora, amb escriptors de talla universal com Ramon Llull, Joan Alcover o Blai Bonet; les seves festes i tradicions, excepcional eina de participació i cohesió social; i la seva gastronomia, una de les més riques de la Mediterrània, mostra de contacte entre diferents cultures. 

Mallorca m’agrada! Perquè és un lloc de convivència pacífica entre cultures i formes de pensar diverses, i obert a la resta del món. Perquè és, per damunt de tot, la seva gent, de tarannà obert, respectuós i acollidor, però que, malgrat els embats de la història, ha sabut conservar la seva identitat.

Deim Mallorca m’agrada des de la seguretat que cal continuar avançant. No es tracta d’una invitació al cofoisme i a l’autosatisfacció, sinó una invitació a deixondir-nos, a fer de Mallorca un mirall de cultura, de llibertat i de solidaritat. És des d’aquests fonaments que hem d’aspirar a fer de Mallorca el millor país del món.

Ens agrada Mallorca perquè ho té tot perquè l’estimem. I, per damunt de tot, perquè és ca nostra. Per això deim ben fort: Mallorca, m’agrada!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada