dimarts, 28 de desembre del 2010

Presentació a la premsa de Mallorca m'agrada





Avui, dimarts, 28 de desembre, a Can Alcover-Espai de Cultura s'ha fet la presentació de la nova campanya de l'Obra Cultural Balear, Mallorca m'agrada. Hi han pres part el president de l'OCB, Jaume Mateu, la vicepresidenta de l'entitat, Marisa Cerdó, i el coordinador, Tomeu Martí.

Jaume Mateu ha recordat que la campanya Mallorca m'agrada es presenta demà, dimecres, 29 de desembre, a les 21.00 hores, al Teatre Principal de Palma. Mateu ha definit les finalitats de la campanya Mallorca m'agrada: promoure l'autoestima col•lectiva,
posar en valor tots els elements positius que comparteixen els mallorquins i rearmar moralment la gent que estima Mallorca. "En temps de crisi cal valorar la cultura, la formació i l'educació, que són bàsiques per a la cohesió social. La cultura i l'orgull de poble són el principal antídot a les campanyes contra la nostra llengua".

Marisa Cerdó ha explicat més concretament la campanya. Segons la vicepresidenta, durant els darrers anys l'entitat ha organitzat campanyes adreçades a la integració dels nouvinguts. Per afavorir aquest procés d'arrelament a la nostra societat cal que els mallorquins estiguin orgullosos de la seva identitat i de la seva llengua. Això implica recuperar l'autoestima lingüística i evitar el canvi de llengua.

Mateu ha desgranat els elements que integraran la campanya. S'han fet dos espots publicitaris, una exposició itinerant dedicada a les mobilitzacions a favor de la llengua a Mallorca i una pàgina web que inclourà els vídeos realitzats a les diades populars dels diferents pobles. Aquestes, organitzades per les delegacions i entitats amigues, seran un punt central de la campanya. En formaran part activitats de caràcter lúdic i gastronòmic (ballades populars, festes infantils, concerts, menjades...). Als diferents pobles està prevista la lectura d'un manifest unitari; la inauguració d'un monument o una plaça dedicats a un personatge o a un fet històric important del poble; i la realització d'un lipdub amb la participació de tothom. Entre el material que es repartirà de franc hi ha uns motllos per fer crespells amb la forma de Mallorca; una recepta per fer uns bons crespells i per fer la Mallorca que ens agrada; una publicació en format diari; i diferents elements publicitaris (imants, adhesius) que serviran per popularitzar la campanya.

Martí ha presentat els espots publicitaris (seran dos, el primer dels quals protagonitzat per l'actor de Llàgrima de sang, Rafel Ramis). A més, també s'elaboraran uns audiovisuals anomenats píndoles d'autoestima, amb la participació d'experts destacats en el seu àmbit. De moment hi han pres part l'historiador de la literatura, Damià Pons, i el pastisser Miquel Pujol, del forn de la Pelleteria.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada